Bez “kolotočárov” to nejde.
Bez “kolotočárov” by sa život zastavil.
Bez “kolotočárov” by sme stále nosili plátenú obuv, vozili by sme sa na vozoch ťahanými koňmi, obliekali by sme si staré handry, nečítali by sme tento článok na smartfóne.
Čo majú obchodníci spoločné s “kolotočármi”?
Začínajúci podnikateľ, živnostník, obchodník skôr či neskôr spadne do jednej z kategórii:
1: Začína svoj biznis, má veľa dobrých nápadov, s vervou sa púšťa do toho. V mnohých prípadoch jeho nadšenie však časom (po pár mesiacoch) začína opadať s pribúdajúcim pocitom bezmocnosti, že predal málo.
2: Alebo je prípad, keď predáva hneď veľa, má výborne nastavenú obchodnú stratégiu, firma fičí podľa predstáv, peniaze na účte pribúdajú. No po určitom období (asi roku) sa dostáva tiež do situácie číslo 1.
Ak sa vidíte v situácii číslo 2, gratulujem, ale nepoteším vás. Mali ste možno iba ,,šťastie začiatočníka“.
Šťastie začiatočníka spočíva vo fakte, že idete do obchodu s vášňou, srdcom, intuitívne a s vierou. No s pribúdajúcim úspechom sa začnete zamýšľať nad tým, ako zarobiť čo najviac, ako svoj biznis vylepšiť. Že nie je na tom nič zlé? Máte pravdu, naozaj nie je. No aj napriek tomu vás zmohli úzkostné pocity a ukotvili na jednom mieste.
Pýtate sa, kde nastala chyba? Ako to je možné? Veď ste to mali všetko premyslené do posledného detailu.
Možno ste len nemali pri sebe jeden typ správnych ľudí. Volám ich “kolotočári”.
Zažili ste niekedy v detstve príchod kolotočiarov? Či už na sídlisku, alebo dedine, bolo ich počuť, a po zotmení aj vidieť, široko ďaleko. Farebnými svetlami a hudbou rozžiarili miesta, kde práve svoje kolotoče rozložili a zabávali ľudí, ktorí skúšali jeden kolotoč za druhým.
Pre firmu je obchodník ten, kto príde s blikajúcimi svetielkami, pustí chytľavú hudbu, volá ľudí na ten správny kolotoč a predáva im budúci zážitok.
Keď na kolotoč prídu, uisťuje ich, že spravili správne rozhodnutie. Keď už z kolotoča zlezú dolu, tak im ukáže, čo môžu zažiť na ďalšom kolotoči… a tak to ide stále ďalej…
Väčšinou vo firmách by sme mohli rozdeliť ľudí na dve skupiny.
Jedni vymyslia super produkt, s vynikajúcimi parametrami, použijú najlepšie suroviny, majú najlepšiu technológiu, ale niekto produktu musí vdýchnuť „dušu“. Prichádza na rad marketing, ktorý ho „zabalí“ do toho správneho obalu, upúta zmysly zákazníka.
Marketingom to nekončí a produkt treba dostať medzi zákazníkov / klientov. Vtedy prichádzajú na rad obchodníci.
Sú to práve tie čiastočky vášho biznisu, ktoré rozsvietia svetlá na kolotoči. Sú to tí ľudia, ktorí budú vidieť nové príležitosti – ak im to dovolíte.
Môžete mať veľa dobrých nápadov, môžete mať nastavenú stratégiu od najlepších konzultantov na svete, ale ak nemáte vo svojom portfóliu takéhoto človeka, nemusí sa vám dariť.
Prečo tomu tak je?
Lebo sú to ľudia, ktorí majú v očiach iskru, v srdci vášeň, oči stále otvorené, sú otvorení novým možnostiam, ktorí situáciu, ktorú niekto vidí ako negatívnu alebo dokonca katastrofickú, pretavia do príležitosti, pôjdu si za ňou a zarobia firme peniaze a biznis ožije. Ak im to dovolíte.
Kiež by sme si vo firmách povedali “nech žijú naši “kolotočári”!
Napriek tomu tieto dve skupiny ľudí v rámci firmy vnímajú svoje správanie ako čudné.
Odpoveď je ukrytá v našom mozgu. Teda v troch mozgoch, ktoré spolu medzi sebou spolupracujú. Prečo to je tak, ako to naozaj funguje a ako si môžu aj navzájom divní a čudní ľudia nájsť k sebe cestu a porozumieť si, o tom je STRUCTOGRAM.
Už onedlho aj v online verzii.
Sledujte môj web, Instagram, Facebook alebo LinkedIn a dozviete sa viac.